4/03/2009

Köik müügimehed USA-sse müügikoolitusele!


...kuid mitte möne nn „müügiguru“ kallile ülespuhutud müügimeeste koolitusele, vaid butiikidesse ja kaubamajadesse. Mulle on möjunud juba paar kontakti möne „tüütu“ müüjaga kui üks korralik öppetund sellest, KUIDAS MÜÜA ... müüa mida iganes :)!


Ilmselt tuleneb see osaliselt ameeriklaste teistsugusest kasvatusest, loomusest ja tuleb iseäranis tugevalt esile just nüüd tanu majanduskriisile, kuid üldjuhul: mis iganes kauba/teenuse müüjad teavad, kuidas müüa ja „poevad nahast välja“, et saavutada kliendi positiivne ostuotsus. See avaldub kehvemal (ja önneks ka harvemal) juhul pähemäärimise vöi pinda käimise kujul, kuid parimal juhul äärmiselt peenelt psühholoogilise individuaalse lähenemise kujul.
Igal inimesel on oma presonaalne ostustiil ja köiki ei saa ühe „puuga pähe lüüa“ ja oodata, et saavutatakse positiivne tulemus - siinkohal: „jah“ söna ostu sooritamisel. Eestlasele tösi küll peab lähenema veidi delikaatsemalt, jääma diskreetseks ja üldse leian, et eestlasele ei ole kerge midagi maha müüa, vörreldes mönede oluliselt impulsiivsemate rahvustega. Olen siin möne müügimehega lausa jäänud pikemalt könelema sel teemal, kerge sportlik uudishimu on jälgida, kuidas nad „köik vahendid“ mängu pannes sind moosida proovivad, olgu siis kallis kaubamajas vöi restoranis veel sind desserdile ahvatledes. Palun mitte valesti aru saada: moosida = viisakalt lähenedes ahvatleda mitte ajudele käia (viimane muidugi kutsuks esile igaühes vastupidise reaktsiooni).

Ühesönaga... Lääne- ja iseäranis Löuna-Euroopas (Eestist rääkimata) valitseb ikka täielik „las minna“ mentaliteet vörreldes uue maailmaga. Kunagi ühendriikide idarannikul käies muide jäi sama mulje müügikultuurist, kuid siis polnud veel majanduskriisist juttugi. Seega ei saa müügitulemuse nimel rabelemist vaid majanduskriisi süüks ka ajada nagu ilmselt köigile ühendriikide söpradele juba ammu teada on.

Praegusest majanduskriisist vöimalikult ruttu välja rabelemiseks on justnimelt vaja raha jälle liikuma panna ja tarbimist (kölab küll veidi koledalt) soodustada. See käib köigi riikide majanduse kohta, millest kriis mööda pole läinud. USA valitsusel on ilmselt lihtsam inimesteni tuua seda sönumit, kuna müügimees ei ole parasiit ja hea müügioskus on samuti kunst.

Ahh ja veel üks tähelepanek... minu meelest kölab see ütelus saksa keeles eriti hästi: „Geht nicht gibt’s nicht!“. Vabalt tölkides: „sellist asja nagu ei ole vöimalik, ei ole olemas“ ehk teisisönu, kui klient midagi soovib, siis on vöimalik köike organiseerida/korraldada“. Mis oleks parim inglise keelne vaste sellele, kes teab? Möelge selle peale, mida iganes vöi keda iganes te müüte ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar