1/19/2009

Coco Chanel õpetas mind säästma

Arvake ära, milline tuntud kuulsa inimese poolt öeldud tarkusetera on siiani aidanud minu rahaasjade ohjamisele kõige edukamalt kaasa?

"Fashion fades, only style remains the same" Coco Chanel (pildil)

Anaalüüsides oma väljaminekuid mõned head aastad tagasi, märkasin, et olen kulutanud meeletuid summasid asjadele, mis on hetkeemotsiooni ajendil soetatud, kuid minu isiklik stiil pigem kannatas selle all kui võitis. Kuna aga noores eas me veel enamasti otsime oma stiili, siis juhtub seda üha tihemini, et mõttetutele riietele, aksessuaaridele, ehetele raha raiskame. AINULT kiirmoodi kandes on praktiliselt võimatu jääda stiilseks (kuigi ma tean, tänavatel liigub metsikult palju näitsikuid, kes seda endale ei taha tunnistada). Valides hoolikalt endale garderoobi just oma hea kõhutunde järgi ja äratundmine "See on nii mina" uut rõivast proovides, on püütud lausa 2 kärbest ühe hoobiga:
  • stiil ja isikupära
  • rahaline kokkuhoid
Pannes kirja näiteks ühe kvartali jooksul soetatud riided (sh. ka jalatsid, aksessuaarid, ehted), mis on ilmselgelt IN ja väga moodsad ja mitte just väga kvaliteetsed ning sinna kõrvale teha tulp sama perioodi jooksul soetatud sama kategooria esemetest, mis on kvaliteetsed, mida ostes kaalusid väljaminekut kauem, kuna need olid paraku kallimad ja lõpuks sooritasid ostu vaid juhul, kui see tõesti istus kui valatult ja oli "nii Sina", siis märkad suure tõenäosusega, et esimese tulba rahaline maksumus on märksa suurem kui teise tulba oma.

Voila! Tulemuseks on puhas rahaline võit!
Muidugi teisel tulbal on veel selline tore lisaväärtus, et neid asju saad sa kanda veel paar järgmist (kui mitte rohkem) hooaegagi. Esimese tulba omadega paraku tunned end hetkel jube hip ja hot, kuid järgmisel hooajal tahaks need nii ruttu kui võimalik oma silme eest ära koristada. Kas on tuttav tunne? Nüüdseks on mul kapis asju, mis on tõesti juba aukartustäratavalt pikaealised, kuid see-eest väga armsad, kuna nad on justnimelt selle teise tulba asjad :). Nad ei jäta mind kunagi hätta, kui pean olema esinduslik + neid on väga hea kombineerida, säilitades minu enda stiili ja isikupära.

Siin mõned minu isiklikud stiilinäited:
  • klassikalised kvaliteetsed mustad kõrge kontsaga kingad (sobivad nii seksika kleidiga kui pükskostüümiga)
  • peene valge triibuga tumepruun pükskostüüm
  • nahast must aplikatsioonidega ("nii mina") kott, mis on hästi vastupidav, mahukas ja mõnusa kujuga
  • must seksikas pliiats-seelik (mis on isegi hetkel moes)



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar