1/17/2009

Less is more: netbook

Nõrkus ilusate, hästi toimivate ja võimalikult vähe ruumi võtvate asjade vastu on "nii mina". Julgen arvata, et ma ei ole üksi :).

Kuna minu armas töövahend ja seltsiline sülearvuti on veidikene vanaks ja väsinuks jäänud, olen mõtteid mõlgutanud selles suunas, mida edasi ette võtta, juhuks kui ta päris otsad peaks andma (kõvaketta backup mul õnneks toimib ). Seni on ta mind igati hästi teeninud, kui välja arvata see, et aku peab kogu aeg stepslis olema :)

Minimalistina siis olen pidama jäänud netbookide juurde, ei tahaks kohe mitte midagi suurt ja rasket. Kuna mu vana hea laptop veel igati toimib, siis ei pea ma muretsema, et netbook kõiki mu ootusi ja vajadusi ei täida. Suuremaid tegusid saan ju endiselt oma vana laptopiga või hoopis oma mehe arvutis korda saata :)

Niisiis siin paar shoppingu ideed:

  • Sony Vaio P - maailma kergeim netbook, 8`` ekraaniga ja mahub teksaste taskusse :) Huvitav, kas ka minu omadesse? Veel pole saadaval, aga kohe-kohe...




  • Asus Eee PC - pisike 10`` ekraaniga, erinevad mudelid (alates N10 eriversioonidest kuni nüüd juba puutetundliku ekraaniga uued mudelid S101). Asus on väga produktiivne ja muudkui üllatab uute mudelitega. Hinnad vastavalt mudelile alates 225€ ülespoole.



  • Loomulikult ei puudu ka minu valikute listist praegu vist tibidele kõigist reklaamikanaleist tuttav HP ja moelooja Vivienne Tam´i koostöös valminud 10`` ekraaniga (HP 2133 Mini-Note põhjal) imekaunis naiselik pojengimustriga netbook. Alates 475€ on võimalik osta.


  • Ka Samsungil on juba mõnda aega olemas 10,2`` ekraaniga NC10 netbook, mida tehnikaväljaanded kiidavad. 480€ algavad hinnad.





Ma ei hakka siin tehnilisi detaile välja tooma. Omadustega võib täpsemalt tutvuda Photopoint´i koduleheküljel näiteks. Tänapäeva tehnika puhul ei pea just kõige kallim alati ühtlasi ka kõige parem (loe: vajadustele sobivaim) olema, kuna kasutajate ootused-lootused ju nii erinevad.

Nüüd on vaja veel lähemalt tutvuda kõigi kandidaatide iseärasustega ja kuulata soovitusi :)

PS. Kas teadsite, et sõna Netbook kasutamise ümber käib poleemika, kuna üks Suurbritannia firma on selle sõna kaubamärgistanud ja tahab, et lõpetatakse sõna Netbook kasutamine hiljemalt märtsiks 2009? See firma isegi mitte ei tooda enam kõnealust toodet (küll aga igasugu vidinaid sellele). Selle kohta sügisel ilmunud artikkel Delfi Forte digiuudistes. Nojaaa, julgen arvata, et see Suurbritannia firma jääb kahjuks vaid unistama oma soovist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar