1/24/2009

Mood: kevad algas!

Paar päeva juba tunnen, et kevad hakkab tungima minu meeltesse ja mõtetesse. Igal aastal umbes jaanuari lõpus algab minu jaoks ametlikult kevad, seoses ühe olulise tähtpäevaga...see on justkui murdepunkt, kustmaalt mõtted vägisi lendavad saabuva sooja hooaja poole. Kujutlen end paljaste säärtega kuskil mõnusas välikohvikus päikeseprillid peas ja nina päikese poole pööratud, et paar esimest kevadist tedretäppi püüda ... tegeikult salaja sooviksin, et neid tuleks rohkem ;)
Igal aastal saadab kevade ootust minu puhul ka maailma moelavade jälgimine, et ammutada inspiratsiooni ja tunnetada ette selle kevad-suve hõngu ning otsustada, kas oleks midagi selle aasta kollektsioonidest oma stiili jaoks kaasa võtta ja kui siis mida.
Sel teemal tuleb kindasti veel postitusi, kuid siin mõningad eel-tähelepanekud : (Pildid style.com. Soovitan klikata pildil, et materjalist ja lõikest paremat sotti saada)
  • Alustades oma kõige lemmikumast - Elie Saab´i kevadkollektsioon on jälle meistriteos! Kuidas ta küll suudab??? Minu jaoks oli-on-ja jääb ta geeniuseks, hoolimata kriitikast, et küll on liiga mittekantav oma kõhuni (just, loed õigesti) ulatuvate lõhikute tõttu jne.
    Vahet pole, siin on minu selle kevade lemmikud*:


Ja lõpuks ka midagi mustriga, millega otsekohe hüppaks rattale ja randa!!!
(Ääremärkus: minu meelest hästi armas natukene Jessica Stam tüüpi st. "isegi liha luudel ja nunnu näoga" Ungari päritolu modell: Eniko Mihalik ELITE agentuurist):



  • Valentino - arvan, et Valentino moemaja noor ja andekas disainer Alessandra Facchinetti on tabanud täpselt ära Valentino joone, lisades sellele veel tugevalt oma isiklikku käekirja. Tulemus on perfektne. Siin minu lemmik:
  • Zac Posen on teine, keda mina geeniuseks nimetaksin. See verinoor disainer, kellest paar aastat tagasi ei teadnud me veel midagi, riietab endast mitukümmend aastat elukogenumaid maailmakassi staare, kes võitlevad oma koha pärast tema ateljee ukse taga ja on armunud tema loomingusse. Pean küll tõdema, et ma ootaksin veel 10 aastat, siis kannaksin tema loomingut, kuna see jääb minu jaoks (isegi kui mu oleks selleks rahalisi vahendeid) liiga väärikaks ja ma veel ei tunne, et oleksin väärt nii väärikaid rõivaid kandma. Kniks... siin minu lemmik tema kevadkolektsioonist (vaata suurelt klikates pildil):
  • Minu silmis suhteliselt uus nimi on Akris´e moemaja. Olen avastanud selle tänu Angelina Jolie´le, kes viimasel ajal palju just selle meomaja loomingut armastab. Tema minimalistlik stiil nspireerib mind väga. Kuigi kogu kolektsiooni pean veidi liiga androgüünseks, siis siin ikkagi üks lemmikutest (jällegi...suures plaanis vaatamiseks):


  • Nüüd üks veidi teist masti tähelepanek. Võib arvata, et Carmen Kass on nüüdseks võtnud sisse auväärse koha teiste moelavade dinosauruste ehk topmodellide (a´la Heidi Klum, Karolina Kurkova, Angela Lindvall) kategoorias, kes osalevad vaid väga kõrge hinna eest või siis teevad au suurejoonelistele üritustele - nagu Victoria´s Secrets fashion show - oma üle lava vilksatamisega. Või on ta hoopis `underbooked`? või hoopis ülekoormatud oma põhjakõrbeva kinnisvaraäri võlausaldajatega. Mitte, et mind tema saatus nii väga huvitaks, ... pigem on hea meel hoopis selle üle, et maailma moelavasid on vallutamas juba mõnda aega Kehrast pärit iludus (seekord siis tõepoolest iludus) Karmen Pedaru (pildil...onju ilus!)
  • Kokkuvõttes teeb rõõmu see, et nii palju on lisandunud moeareenile uusi andekaid moekunstnikke, kes loovad jälle ILU. Vahepeal tundus, et asi läks veidi käest ära. Pean silmas just seda, et vanad tegijad hakkasid vist ideedest tühjaks jooksma ja produtseerisid ...vabandust väga, aga kohati ikka täielikku crappi... kes justkui elas välja oma rasket lapsepõlve läbi oma loomingu või kes justkui üritas protsestida sootunnuste vastu (mehed seelikutes, naised meeste ülikondades jms) jne muutes moe sootuks või äärmuslikult ekstsentriliseks, mis tegi suure osa loomingust kandmatuks. Moemajade eesmärk oli ja on aga siiski (kunsti kõrval) teenida kasumit, mis tõi endaga kaasa ka arvukaid peadisainerite väljavahetamisi.
* Lemmik = kantav st paneksin selga, vastavalt sündmusele.

1 kommentaar:

  1. Ciao!
    Kuule, see esimene Saab`i kleit on ju täitsa kantav ;) st. mina küll vastu pole kui tänaval keegi sedasi vastu jalutab ;)
    PS. Sul on hea maitse ...aga seda me oleme vist juba varem ka tõdenud :)

    VastaKustuta